En trygghetstelefon ger dig som är äldre en ökad trygghet eftersom du snabbt kan komma i kontakt med Bollnäs kommuns omvårdnadspersonal dygnet runt. Det i sin tur ökar även möjligheten för dig att bo kvar i din bostad. Trygghetstelefon kan du få utan föregående behovsbedömning genom att fylla i en ansökan.
En trygghetstelefon är till för att du ska kunna komma i kontakt med hemtjänstpersonalen dygnet runt.
Trygghetstelefonen ska inte betraktas som ett servicelarm och ersätter inte SOS 112.
Vid installation av trygghetstelefon installeras även ett nyckelfritt lås (Phoniro).
Vid installationstillfället ska en hus-/lägenhetsnyckel lämnas till installatör.
Engångskostnad för installation, samt månadskostnad tillkommer.
Övriga upplysningar:
Du kan läsa mer om trygghetstelefon och nyckelfri hemtjänst i vårt informationsblad.
Din ansökan, enligt Socialtjänstlagen (SoL) kommer att behandlas av biståndshandläggarenheten.