Borttappat busskort
Den här tjänsten kräver inloggningOm ditt barn eller du som är myndig har ett Ung i Bollnäs-busskort, en skolbiljett i grundskolan eller i gymnasiet som har tappats bort eller inte längre fungerar beställer du ett nytt i här. Du får ett meddelande under Mina sidor i e-tjänsten när du kan hämta busskortet.
En administrativ avgift på 100 kr tas ut och du betalar med swish när du hämtar ut busskortet i kundcenter på stadshuset.
Om du inte har möjlighet att betala med swish meddelar du oss innan du hämtar ut busskortet. Skicka ett meddelande i e-tjänsten under Mina sidor till oss.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
6 månader
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Hjälp i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur Bollnäs kommun hanterar personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Integritetsskyddsmyndigheten webbplats om att lämna klagomål
Personuppgiftsansvarig
Barn- och utbildningsnämnden
bun@bollnas.se
Utbildningskontoret
utbildningskontoret@bollnas.se
027825000
