Borttappat busskort
Den här tjänsten kräver inloggningOm du har ett Ung i Bollnäs-busskort, en skolbiljett i grundskolan eller i gymnasiet som är borttappat eller inte längre fungerar beställer du ett nytt i här. Du får ett meddelande i e-tjänsten under Mina sidor när du kan hämta busskortet.
Vi tar ut en administrativ avgift på 100 kr som du betalar med swish när du hämtar ut det i kundcenter på stadshuset.
Om du inte har möjlighet att betala med swish meddelar du oss innan du hämtar ut busskortet. Skicka ett meddelande i e-tjänsten under Mina sidor till oss.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 6 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter under Hjälp i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur Bollnäs kommun hanterar personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Integritetsskyddsmyndigheten webbplats om att lämna klagomål
Personuppgiftsansvarig
Barn- och utbildningsnämnden
bun@bollnas.se
Utbildningskontoret
utbildningskontoret@bollnas.se
027825000